fredag 28 mars 2014

Godmorgon fredag!

vårblommor i den första solstrimman

Det har varit en solig, men frostkall morgon i byn och nu sitter jag på "busskontoret", buss 639, 7.01-turen från Edsbro med destination Östra station och jag har min dator i högsta hugg i knät. Extremt mycket  och stressigt jobb idag, även om läget nu ser lite bättre ut eftersom jag suttit och jobbat halva natten hemma vid köksbordet. Det är en del av sjukhuset i Västerås som ska byggas om och till...

Men SEDAN är det fredagskväll och jag har beställt skaldjur från västkusten - hel krabba, krabbklor, stenbitsrom och rökt stenbit. Den sistnämnda lär vara lite åt rökt ål-hållet, vilket låter mycket intressant. Allt jag tidigare köpt från skaldjursbilen har varit superbra så jag ser fram emot kvällen! Tanken är att J och jag ska mötas upp någonstans och så åker vi tillsammans upp och "gör fredag" med illrarna.

Jag hoppas på en solig skön helg och att jag ska få en del gjort i stugan och på tomten.

Glad fredag på er alla!

Inga kommentarer: