onsdag 2 april 2014

Jag tyckte lite synd om mig själv...

Konstig bild med mobilkameran från grannsätet på bussen innan en tjock (ursäkta) gubbe satte sig där

Jag började jobba vid 5-tiden imorse för en jobbinlämning som jag absolut inte haft någon tid att förbereda tidigare.

Men jag tänkte... att just IDAG kanske jag kan ta en tidigare buss hem så att jag i alla fall får se byn i dagsljus.

Så blev det nu inte... Sen eftermiddag dök ett måste upp. Tyckte synd om mig själv som fick ta sena kvällsbussen. Igen...

Men DÅ är det läge att trösthandla. Jag har haft svår köpofobi sedan flytten. Hur mycket grejor har man inte? Galet för många! Men böcker ÄR ett undantag. Jag har haft span på min idol Rune Kalf-Hansens " Det vilda köket" ett bra tag och vem kan undgå att charmas av hemliga odlaren Elin Unne som nyligen gett ut "The seceret gardener".

Jag önskar att jag kunde ge er recensioner, men uppriktigt sagt var jag helt utmattad och somnade på bussen. Himla tur att jag vaknade just innan min hållplats.

Mer om böckerna kommer alltså.

Och om någon har tips på bra (gamla eller nya) böcker om mat eller odling så är jag väldigt intresserad!

Nu är det GODNATT!

1 kommentar:

Åsa sa...

Åh, jag har spanat på samma böcker!! Hoppas de är lika bra som förväntningarna på dem. Väntar på ditt utlåtande innan jag bestämmer mig ;-)